بازاریابی از طریق اس ام اس
بازاریابی از طریق اس ام اس
توسعه روزافزون دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، اصلیترین عامل بروز تغییرات جامعه اطلاعات و ارتباطات است که میتوان به یکی از این موارد از جمله تغییرات در روند بازاریابی اشاره کرد. در حال حاضر ابزارهای تبلیغاتی فراوانی مانند تلویزیون ، رادیو ، وب سایت ، مجلات ، گوگل و … جهت بازاریابی وجود دارد که در چند سال اخیر پیامک نیز به جمع آنها افزوده شده است. بازاریابی با پیامک از رسانه های پیشین خود شخصی تر و خصوصیتر است . زیرا بسیاری از مصرف کنندگان ، وسایل بی سیم خود را هر کجا که میروند با خود میبرند و به تناوب از آن استفاده میکنند و در حال حاضر یکی از ارزانترین و هدفمندترین ابزارهای تبلیغاتی است. در بازاریابی پیامکی از مشاهده ی صد در صدی پیامک توسط مخاطبین خود اطمینان دارید، به عبارت دیگر با کمترین هزینه ممکن بیشترین مشاهده کننده تبلیغات را خواهید داشت که در مقایسه با دیگر ابزارهای تبلیغاتی کم نظیر و فوق العاده است .
مزایای بازاریابی از طریق SMS
مهمترین مزیتهای SMS که آن را از سایر رسانههای تبلیغاتی متمایز میکند و مدیریت بازاریابی از آن بهرهمند میشود عبارتند از:
* سرعت انتقال پیام به بازار هدف : پیامهای تبلیغاتی از طریق SMS را میتوان به صورت کنترل شده در سریعترین زمان ممکن و تنها برای گروه بازار هدف که شناسایی شده اند، ارسال کرد .
* ارسال پیام های خاص برای تک تک مشتریان و مخاطبان : این قابلیت میتواند گزینهای مناسب برای کمک به تحقق اهداف بازاریابی تک به تک باشد و ارزش پیام ارسالی برای افراد را با توجه به سفارشی بودن افزایش دهد.
* هزینه پایین رسانه و نرخ پاسخ مصرف کنندگان : مطالعه ها و بررسی های انجام شده نشان می دهد که بازاریابی به وسیله تلفن همراه میتواند مقرون به صرفه تر از سایر رسانه ها باشد و نرخ پاسخ گیرندگان پیام کوتاه تلفن همراه میتواند حدود ۲۰ بار بیشتر از سایر رسانه ها باشد .
* دسترسی دائم به مشتریان : صاحبان تلفن همراه ، این وسیله را در بیشتر اوقات شبانهروز و در بیشتر اماکن ، همراه خود دارند. از این رو شرکت میتواند به طور دایم ارتباط خود را با مخاطبان حفظ کند و در مواقع اضطراری ، پیامهایی را به مخاطبان ارسال کند .
* افزایش اعتماد مصرف کنندگان به وسیله شخصی سازی پیام : کانال بی سیم دارای مزیت بالقوه برای ارسال اطلاعات دقیقتر و دارای جزییات بیشتر است، پیام را می توان با توجه به هر یک از مشتریها تهیه کرده و نتیجه بهتری گرفت. از آنجا که تلفن همراه جزء وسایل شخصی میباشد ، بازاریابها میتوانند هرشخصی را به طور خاص با در نظرگرفتن ویژگی هایی مانند موقعیت اجتماعی ، علایق شخصی ، زمان و مکان ، مورد توجه قرار دهند ، که این امر اعتماد مصرف کنندگان را افزایش میدهد .
* بالا بودن میزان یادآوری و به خاطرسپاری پیام : چون این پیام به طور مشخص و به وسیله شخصیترین رسانه ارسال می شود در ذهن گیرنده پیام نقش میبندد و از قدرت اثرگذاری بالایی برخوردار است .
* امکان ذخیرهسازی پیام و ارسال آن برای دیگر افراد : در صورتی که پیام دارای جذابیت بوده و محتوای آن افراد را به ارسال آن تشویق کند بازاریابی ویروسی محقق میشود که میتواند کارآیی تبلیغات را به صورت تصاعدی افزایش داده و شرکت را از مزایای بیشمار آن منتفع سازد .
از آنجایی که ارسال اس ام اس یکی از تکنولوژی های نوین ارتباطی هست که در دنیای بازاریابی برای برقراری ارتباط با مخاطبان مورد استفاده قرار میگیرد، تیم مشاوره ای شرکت ما بر آن شده است که خدمات خود را از طریق SMS به مشترکین و مشتریان خود ارائه نماید و شما کاربران محترم میتوانید از خدمات جدید و به روز این شرکت برخوردار شوید. این خدمات شامل :
– اطلاع رسانی بابت نرخ های جدید تکنولوژیهای روز
– برگزاری مسابقه پیامکی ( قرعه کشی و تعیین برنده ها درکمتر از یک ثانیه ) به صورت خودکار
– ارسال پیام های مناسبتی به صورت خودکار ( ایام محرم – ماه مبارک رمضان – ۲۲ بهمن و … )
– اطلاع رسانی بابت اخبار جدید
– دریافت انتقادات و پیشنهادات
– بالابردن سطح علمی و کاربردی مخاطبین
– اطلاع رسانی از جدیدترین محصولات شرکت به مشتری
– اطلاع رسانی در مورد شرایط اعطای تسهیلات تخفیف ویژه
– ارتباط دوطرفه با مشتری و دریافت پیشنهادات و انتقادات مشتری
– اعلام خدمات خاص برای مشترکین نمونه با توجه به نظر خود مشترکین
– اطلاع رسانی به مشترکین در خصوص ارائهی خدمات نوین
– گزارشات متعدد و کامل از وضعیت شرکت
برچسب ها: ارسال SMS, ارسال منطقه ای, ارسال اس ام اس, ارسال اس ام اس از اینترنت, ارسال بر اساس کد پستی, تفاوت SMS Panel و مودم جی اس امس