سوالات متداول
در این بخش می توانید سوالات متداول در خصوص شروع به کار در زمینه سامانه نمایندگی سهند پیامک به همراه پاسخ های ارائه شده توسط کارشناسان را مطالعه نمایید.
برای دیدن پاسخ ها، بر روی سوال مورد نظر کلیک نمایید.
جهت ارسال سوالات جدید خود به بخش پشتیبانی مراجعه نمایید.
1- چطور می شود سامانه را بر روی دامنه اختصاصی خودم داشته باشم؟
نمایندگان می توانند با Domain اختصاصی (www.YourSite.com) یا SubDomain از سامانه استفاده کنند. کافیست ابتدا یک دامنه از یک شرکت معتبر خریداری کرده و سپس DNS های دامنه خود را بر روی DNS ها تنظیم نمایند. (ns1.YourSite.com و ns2.YourSite.com) و یا اگر زیر دامنه است، آن را روی آی پی سرور (37.130.202.188) ست نموده تا کاربران از دامین اختصاصی شما وارد سامانه شوند.
نمایندگان محترم به صورت کلی نیازی به تهیه میزبانی وب ( Web Hosting ) نداشته و فقط چنانچه نماینده بخواهد در یک وب سایت جداگانه صفحه لاگین خود را قرار دهد، نیاز به میزبانی مجزا خواهد داشت . نمایندگان میتوانند می توانند با تغییر نمایه در صفحه لاگین یک عکس و لوگو و اطلاعات تماس از خود را قرار دهند.
نمایندگان محترم به صورت کلی نیازی به تهیه میزبانی وب ( Web Hosting ) نداشته و فقط چنانچه نماینده بخواهد در یک وب سایت جداگانه صفحه لاگین خود را قرار دهد، نیاز به میزبانی مجزا خواهد داشت . نمایندگان میتوانند می توانند با تغییر نمایه در صفحه لاگین یک عکس و لوگو و اطلاعات تماس از خود را قرار دهند.
2- آیا امکان درج لوگو، تبلیغات و تغییر صفحه ورود به پنل برای ما امکان پذیر است؟
با دریافت سامانه نمایندگی می توانید لوگو اختصاصی خود را در قسمت مدیریت و بخش "تغییر لوگوی پنل" درج نمایید و همچنین با ایجاد بنر تبلیغاتی در همان بخش، قادر خواهید بود یک بنر برای تمام نمایندگان و کاربران خود به نمایش بگذارید.
شما همچنین می توانید با مراجعه به بخش "ثبت دامنه" تصویر نمایه ورود به پنل را تغییر دهید و عکسی به دلخواه خود قرار دهید.
شما همچنین می توانید با مراجعه به بخش "ثبت دامنه" تصویر نمایه ورود به پنل را تغییر دهید و عکسی به دلخواه خود قرار دهید.
3- شماره کارت و شماره حسابم را در بخش مدیریت حساب ها وارد کردم ولی پرداخت الکترونیک انجام نمی گیرد. لطفا توضیح دهید.
برای فعال سازی پرداخت الکترونیک باید با شرکت به پرداخت بانک ملت تماس گرفته و درخواست فعالسازی درگاه پرداخت الکترونیک را انتخاب نمایید.
پس از دریافت ترمینال، می توانید از مزایای استفاده از پرداخت الکترونیک مستقیم بهره ببرید. در ضمن در هنگام عقد قرارداد با بانک، می بایست IP سامانه (37.130.202.188 ) را اعلام نمایید.
پس از دریافت ترمینال، می توانید از مزایای استفاده از پرداخت الکترونیک مستقیم بهره ببرید. در ضمن در هنگام عقد قرارداد با بانک، می بایست IP سامانه (37.130.202.188 ) را اعلام نمایید.
4- در صورتی که درگاه بانکی نداشته باشم، آیا این امکان وجود دارد کاربران من شارژ خود را به صورت آنلاین خریداری کنند؟ در این صورت، چگونه سود حاصل از شارژ کاربران را دریافت می کنم؟
در صورتی که درگاه بانکی نداشته باشید، کاربران شما می توانند از درگاه "شارژ پیامک" - که در آن هیچ اسمی از سهند پیامک نیست - خرید خود را انجام دهند. همچنین سود حاصل از این خرید، بلافاصله به پنل شما اضافه می گردد و یک پیامک حاوی اطلاعات مربوط به میزان شارژ کاربر و همچنین میزان سود واریزی، به موبایل شما ارسال می گردد.
5- آیا امکان تغییر امکانات بسته ها برای نمایندگان وجود دارد؟
خیر، این امکان وجود ندارد. بسته های موجود با کارشناسی دقیق و مشورت با نمایندگان ایجاد شده و قابلیت تغییر امکانات آن، در حال حاضر وجود نخواهد داشت.
6- منظور از قیمت گذاری چیست و آیا می توان در آینده این قیمت گذاری را تغییر داد؟
شما باید به محض شروع به کار و ایجاد کاربر و نماینده، میزان تعرفه ی عمومی مدنظر خود برای کاربران و نمایندگان را تعیین نمایید.
این قیمت گذاری و تعرفه برای تمام کاربران و نمایندگان اعمال شده و همچنین می توانند طبق جدول تخفیف در قسمت شارژ حساب، از تعرفه متغیر استفاده نمایند.
تعرفه اعلام شده قابل تغییر نمی باشد و باید در انتخاب تعرفه و قیمت گذاری، دقت لازم را مبذول فرمایید.
ضمنا در موارد خاص، شما قادر خواهید بود تعرفه ی کاربر و یا نماینده را با احتساب تخفیف ویژه، ثابت نمایید.
این قیمت گذاری و تعرفه برای تمام کاربران و نمایندگان اعمال شده و همچنین می توانند طبق جدول تخفیف در قسمت شارژ حساب، از تعرفه متغیر استفاده نمایند.
تعرفه اعلام شده قابل تغییر نمی باشد و باید در انتخاب تعرفه و قیمت گذاری، دقت لازم را مبذول فرمایید.
ضمنا در موارد خاص، شما قادر خواهید بود تعرفه ی کاربر و یا نماینده را با احتساب تخفیف ویژه، ثابت نمایید.
7- به کاربر خود اعلام کرده ام در صورت خریداری بسته کامل، می تواند پنل کاربری و نمایندگی مشابه ایجاد کند، آیا درست است؟
با توجه به نوع پلن نمایندگی شما که در قرارداد آمده است، در صورتی که نمایندگی سطح 2 و یا 3 را خریداری نموده باشید، می توانید نماینده ای مشابه خود تعریف نموده و حتی در شرایط خاص، نماینده شما نیز قادر به اعطای نمایندگی مشابه خواهد بود.
8- چطور می توانم برای تمام کاربران و نمایندگان و یا حتی یک کاربر خاص، پیام و یا خبری اعلام کنم؟
برای یک کاربر خاص باید در قسمت پشتیبانی، ارسال تیکت به کاربر را انتخاب نموده و متن خود را درج نمایید.
در حالتی که بخواهید پیام شما را تمام کاربران ببینند، باید در بخش مدیریت، ویرایش اطلاعات تماس، در قسمت پیام کاربران متن خود را که به صورت کد HTML آماده کرده اید، وارد نمایید. این پیام به محض ورود کاربران به سامانه، به صورت یک صفحه جدید باز می شود.
همچنین این امکان برای ارسال خبر به نمایندگان نیز در همان قسمت وجود دارد.
در حالتی که بخواهید پیام شما را تمام کاربران ببینند، باید در بخش مدیریت، ویرایش اطلاعات تماس، در قسمت پیام کاربران متن خود را که به صورت کد HTML آماده کرده اید، وارد نمایید. این پیام به محض ورود کاربران به سامانه، به صورت یک صفحه جدید باز می شود.
همچنین این امکان برای ارسال خبر به نمایندگان نیز در همان قسمت وجود دارد.
9- هزینه یک شماره را پرداخت کردم ولی هنوز در قسمت شماره های اختصاصی اضافه نشده است ، لطفا پیگیری نمایید.
لطفا دقت نمایید، پس از پرداخت مبلغ خط، حداقل یک روز کاری زمان نیاز است تا شماره فعال شود.
10- آیا ساخت کاربر به تعداد خاصی محدود می شود؟ آیا بابت ایجاد هر کاربر هزینه ای دریافت می شود؟
شما می توانید به تعداد نامحدود، کاربر ایجاد کرده و نیازی به پرداخت هزینه جداگانه نیست.
11- آیا می توان سطح دسترسی کاربران را تغییر داد؟
بله، این امکان وجود دارد. شما می توانید از قسمت ویرایش کاربران اقدام به تغییر بسته نمایید.
12- شرایط ارائه نمایندگی مشابه به چه صورت است؟ آیا نماینده من هم می تواند دامنه اختصاصی داشته باشد؟
در صورتی که امکان ارائه نمایندگی برای شما فعال یاشد، نماینده شما نیز تمامی امکانات و اختیارات شما را داشته و می تواند از دامین شخصی، لوگو و نمایه اختصاصی استفاده نماید.
13- در صورتی که نماینده من درگاه پرداخت الکترونیک نداشته باشد، آیا امکان شارژ برای کاربرانش وجود دارد؟ آیا به درگاه من متصل می گردند؟
در سامانه تا هر سطحی که کاربری و نمایندگی واگذار گردد، برای تمام افراد قابلیت شارژ آنلاین وجود دارد. به این صورت که به محض اقدام به خرید شارژ توسط کاربر، در صورتی که نماینده مستقیم، درگاه ثبت نکرده و یا شارژ کافی نداشته باشد، به درگاه ادمین متصل خواهد شد. یعنی معیار انتخاب درگاه تنها نماینده مستقیم بوده و سود او و همچنین سود شما، به حساب سامانه واریز می گردد.
14- شرایط فعال شدن دسترسی ارائه نماینده مشابه و ارتقا به نمایندگی ارشد چیست ؟ آیا این کار هزینه دارد؟
صورتی که در قرارداد خود امکان ارائه نمایندگی مشابه داشته باشید، قادر خواهید بود که نماینده خود را جهت ارائه نمایندگی محدود نمایید. یعنی قابلیت ساخت مدیر را برای نماینده خود فعال نکرده و با قیمت گذاری خود شما بابت ساخت نماینده، از وی هزینه دریافت نمایید.
15- آیا امکان ثبت نام آنلاین برای کاربرانم وجود دارد ؟
بله . تمامی نمایندگان قادر خواهند بود به صورت رایگان در صفحه ورود به پنل خود، گزینه ثبت نام آنلاین را مشاهده و لینک آن را جهت تبلیغات خود ارائه نمایند.
برای فعال شدن این گزینه لازم است ابتدا دامنه خود را ثبت نموده و سپس در بخش مدیریت و قسمت "قیمت بسته های آنلاین" قیمت هر کدام از بسته های کاربری و نمایندگی را درج نمایید.
همچنین می توانید در بخش راهنمای ثبت نام، توضیحات خود در این خصوص را به صورت کد Html وارد نمایید تا در صفحه ثبت نام آنلاین برای کاربران نمایش داده شود.
برای فعال شدن این گزینه لازم است ابتدا دامنه خود را ثبت نموده و سپس در بخش مدیریت و قسمت "قیمت بسته های آنلاین" قیمت هر کدام از بسته های کاربری و نمایندگی را درج نمایید.
همچنین می توانید در بخش راهنمای ثبت نام، توضیحات خود در این خصوص را به صورت کد Html وارد نمایید تا در صفحه ثبت نام آنلاین برای کاربران نمایش داده شود.
16- من درگاه بانکی ندارم و از درگاه شما استفاده می کنم. پس از ثبت نام آنلاین کاربران، مبلغ واریزی آنها جهت پنل چگونه به حساب من واریز می شود؟
در صورتی که شما از درگاه مدیانا استفاده می نمایید، پس از واریز هزینه پنل توسط کاربر، شما معادل همان مبلغ شارژ خواهید شد. اگر شما بخواهید این هزینه مستقیم به حساب بانکی شما بیاید، می بایست از درگاه بانکی خود استفاده نموده و یا هزینه پنل را جداگانه از طریق کارت به کارت و یا واریز به حساب، از کاربر دریافت نموده و سپس حساب وی را از طریق گزینه "تغییر مبلغ" صفر نمایید.
17- اگر کاربر و نماینده ای ثبت نام آنلاین کرده باشد، چگونه می توانم قبل از خرید، هزینه پنل را به او تخفیف بدهم؟ آیا باید انتقال موجودی داد؟
پس از ثبت نام کاربران و نمایندگان، شما در بخش مدیریت و در قسمت "ثبت نام های آنلاین" لیست کاربرانی که ثبت نام انجام داده اند را مشاهده می کنید. اکنون کافیست که گزینه تغییر مبلغ در مقابل نام کاربر را کلیک و مبلغ مورد نظر خود را وارد نمایید. دقت نمایید این مبلغ وارد شده همان مبلغیست که در اعتبار کاربر به صورت منفی درج شده و باید جهت فعال شدن پنل، آن را پرداخت نماید.
18- چگونه می شود اعتبار کاربر را افزایش یا کاهش بدهم؟
با مراجعه به بخش مدیریت در قسمت "مدیریت کاربران" تیک کنار کاربر مورد نظر خود را علامت زده و در پایین صفحه، گزینه "انتقال موجودی" را کلیک نمایید و انتقال خود را به صورت کاهش و یا افزایش اعتبار، منظور نمایید.
19- در قسمت انتقال موجودی به کاربران نوشته است "در صورت انتقال داخلی سود فروش برای شما محاسبه نمی شود" این به چه معناست؟
با توجه به اختلاف تعرفه شما و کاربران شما، باید در نظر داشته باشید که مبلغی که باید به کاربر انتقال دهید دقیقا نباید از حساب شما کسر شود. به مثال زیر توجه نمایید:
فرض کنید کاربری با تعرفه پیامک 100 ریالی به شما 100.000 تومان پرداخت کرده و شما می خواهید این کاربر را شارژ کنید. فرض کنید تعرفه شما 90 ریال باشد.
مبلغی که از کاربر دریافت نموده اید معادل 10.000 پیامک می باشد. یعنی شما باید 10.000 پیامک به او انتقال دهید و این امر یعنی باید از پنل شما مبلغ 90.000 تومان (معادل 10 هزار پیامک) کسر شود، در صورتی که اگر شما در قسمت انتقال موجودی میزان 100.000 تومان انتقال دهید سود فروش شما در این حالت (یعنی همان 10.000 تومان) نادیده گرفته شده و محاسبه نمی گردد.
برای رفع این موضوع باید اعلام نمایید، کاربر در سامانه خود و در قسمت عملیات حساب و بخش شارژ حساب، مبلغ مورد نظر را وارد نموده و به جای گزینه پرداخت آنلاین، گزینه "کارت به کارت" یا "واریز به حساب" را انتخاب نماید. در این صورت شما در پنل خود درخواست شارژ را تایید نموده و سیستم دقیقا معادل پیامک های خریداری شده، از حساب شما کسر و دقیقا معادل همان پیامک ها به پنل کاربر شما اضافه می نماید.
فرض کنید کاربری با تعرفه پیامک 100 ریالی به شما 100.000 تومان پرداخت کرده و شما می خواهید این کاربر را شارژ کنید. فرض کنید تعرفه شما 90 ریال باشد.
مبلغی که از کاربر دریافت نموده اید معادل 10.000 پیامک می باشد. یعنی شما باید 10.000 پیامک به او انتقال دهید و این امر یعنی باید از پنل شما مبلغ 90.000 تومان (معادل 10 هزار پیامک) کسر شود، در صورتی که اگر شما در قسمت انتقال موجودی میزان 100.000 تومان انتقال دهید سود فروش شما در این حالت (یعنی همان 10.000 تومان) نادیده گرفته شده و محاسبه نمی گردد.
برای رفع این موضوع باید اعلام نمایید، کاربر در سامانه خود و در قسمت عملیات حساب و بخش شارژ حساب، مبلغ مورد نظر را وارد نموده و به جای گزینه پرداخت آنلاین، گزینه "کارت به کارت" یا "واریز به حساب" را انتخاب نماید. در این صورت شما در پنل خود درخواست شارژ را تایید نموده و سیستم دقیقا معادل پیامک های خریداری شده، از حساب شما کسر و دقیقا معادل همان پیامک ها به پنل کاربر شما اضافه می نماید.
20- طریقه خرید شماره توسط خود من وکاربران من به چه صورت می باشد؟
شما با مراجعه به بخش عملیات حساب و قسمت "خرید خط" می توانید خط خود را استعلام و به صورت آنلاین خریداری نمایید. دقت نمایید خط مذکور پس از خرید باید از اپراتور تحویل گرفته و به پنل شما اضافه گردد. این امر بسته به شرایط و ترافیک خرید خطوط از یک ساعت تا یک روز کاری زمان می برد.
کاربران شما در حال حاضر امکان خرید آنلاین خط را نداشته و می بایست درخواست خود را از طریق تیکت اعلام نمایند تا شما نیز با قیمت اختصاصی خود که برای فروش مدنظر دارید، خطوط را برای کاربران خریداری و به پنل آنها اضافه نمایید. در آینده نزدیک این امکان نیز اضافه می گردد که کاربران با قیمت گذاری توسط شما، خطوط اختصاصی خود را به صورت آنلاین خریداری نمایند.
کاربران شما در حال حاضر امکان خرید آنلاین خط را نداشته و می بایست درخواست خود را از طریق تیکت اعلام نمایند تا شما نیز با قیمت اختصاصی خود که برای فروش مدنظر دارید، خطوط را برای کاربران خریداری و به پنل آنها اضافه نمایید. در آینده نزدیک این امکان نیز اضافه می گردد که کاربران با قیمت گذاری توسط شما، خطوط اختصاصی خود را به صورت آنلاین خریداری نمایند.
21- آیا سوالات و تیکت های کاربران و نمایندگان ما را نیز شما پاسخ می دهید؟
تیکت های ارسالی توسط نماینده و کاربران شما تنها در پنل خود شما قابل مشاهده بوده و جوابگویی به آن ها نیز به عهده شماست. ضمنا می توانید سوالاتی را که قادر به پاسخگویی نیستید، عینا در بخش پشتیبانی به صورت تیکت، از همکاران ما بپرسید و پاسخی را که دریافت می کنید، در جواب تیکت کاربران خود، درج نمایید.
22- در صورتی که سوال جدیدی در مورد سامانه داشته باشم از چه طریق می توانم بپرسم؟
تمام نمایندگان پس از ثبت نام و ورود به سامانه می توانند با مراجعه به بخش پشتیبانی و ارسال تیکت، سوالات خود را مطرح نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ کارشناسان ما را در همان قسمت مشاهده نمایند.
همچنین با ارائه سوال خود در همین صفحه، در صورتی که سوال شما جدید باشد، همراه با پاسخ در لیست سوالات متداول قرار می گیرد.
همچنین با ارائه سوال خود در همین صفحه، در صورتی که سوال شما جدید باشد، همراه با پاسخ در لیست سوالات متداول قرار می گیرد.